Friday 5 October 2012

privacy is my concern

assalamualaikum

setiap orang tu berbeza-beza kann?macam aku jugak la.aku jenis orang yang mementingkan privacy.macam mane aku tak suka orang terlalu mengambil berat yang melampau (busybody) dalam hidup aku,jadi aku pun takkan buat macam tu dekat orang walaupun naluri untuk ambik tahu membuak-buak.bahaha.ayat nak sastera je.

SITUASI 1:

lepas dah ada keje,org tanye..''bila nak kawin??''
lepas dah abis belajar,org tanye.."bila nak keje??''

mungkin niat korang cuma untuk tunjukkan korang prihatin atau mungkin bergurau tapi sape tahu soalan-soalan berharga macamni buat hati seseorang terguris.jadi,tak perlu nak tanya banyak kali kottt.tipulah kalau tak rase ape2 dengan persoalan yang korang dah tahu jawapannya dan saje buat2 tak faham.

SITUASI 2:

kedekut'ny pic..!nape acc private..!"




aku tak suka ayat macamni.bagi aku,orang2 yang suka keluarkan perkataan ni adalah STALKER.hahaha.respect my privacy..plezz :(

aku ni bukanlah jenis orang yang sangat mudah berkongsi rasa dengan sume orang.anda sangat bertuah kalau aku pernah berkongsi kisah,perasaan aku dengan korang sebab lumrah'ny aku ni SANGAT SUSAH untuk bercerita.tak ramai pun yang pernah dengar luahan hati aku apatah lagi tengok aku menangis sebab aku sedaya upaya simpan rasa hati aku walau kadang rasa macam ya ALLAH...T_T

bagi aku,sume benda-benda ni adalah hak peribadi aku.jadi,suka ati akulah nak privatekan account laman sesawang ke,tak nak letak gambar ke dan tak nak jawab soalan2 'emas' korang tu terutama pasal rahsia hati.it's privacy.beliau atau seseorang atau sume coretan bisu yang aku tulis dekat sini korang tak perlu dengan rajin'ny nak siasat.kalau aku sendiri terbuka untuk bercerita,tu takpela.tak kesah! (=

seriously,jujur cakap rasa macam kena tembak bertubi-tubi dan diasak dengan tekanan bila orang asyik tanya.bila nak keje..bila nak keje..bila nak keje..bila nak kawin..bila nak kawin..bila nak kawin..

ingat cari keje dan cari suami tu senang ke?boleh kutip je mane-mane lelaki dekat tepi jalan dan jadikan suami takpun amik keje ape2 walaupun mungkin mendatangkan mudarat semata-mata nak tutup mulut orang?sobsob.


p/s:sangat merindui seseorang yg pernah tengok aku 'hujan lebat'.need u kawan~


2 comments:

  1. ak blaja..terus blja erti hdup..still survive in new phase in life..keep strong...

    ReplyDelete